rensa mitt liv

Vaknade halv fyra i natt och var klarvaken....den där jävla ångesten att jag kanske inte klarar att betala hyran och alla räkningar gör att jag sover väldigt oroligt....när ska FK ge ett besked? Jag har jobbat hela mitt liv och aldrig velat leva på bidrag från nåt håll...sett det som en ära att klara mig och mina barn själv...det har varit tufft många gånger och ibland vet jag inte hur jag lyckades klara mat för dagen....men det var inte det viktigaste...det som betydde nåt var den kärlek dom fick  och som dom för alltid kommer att ha med sig.....den kärlek jag känner för mina barn är den enda sanna känslan i mitt liv.....
Tog tag i garderobsrensningen idag...huvva vad kläder jag har som bara kan slängas ner i en sopsäck....vad är det som får en att tro att man ska använda det igen....om jag köper tre nya tröjor så använder jag bara just dom och tycker att jag har inte mer än just dom tre tröjorna  trots att det ligger typ tjugo till där i garderoben...men nu ska det rensas....hela mitt jävla liv ska rensas....bort med allt som får mig att må dåligt och förhoppningsvis ha dom kvar som jag mår bra av.....bäst mår jag av mina barn och underbara barnbarn....lilla Lovi som alltid kommer springade och kastar sig i min famn....älskade unge.....Charlie som står mitt hjärta nära, vi är ett en sån mommo-barnbarnrelation är den finaste man kan ha....lille John som alltid visar vilken fin tröja han har innan han tar mommos hand till frysen där glassen finns.....Tovan som är en kopia av mig som barn...Älva som är en kopia av sin mamma och en härlig framåt tjej....Wilma den första....en fin duktig tjej....Alicia en snäll hästtjej och Benji som är snäll och fantasifulll, har en kompis som heter Mao och som han berättar de mest fantasifulla historier om.....en låtsaskompis kan vara den absolut bästa kompisen.
Sen finns det några till som ger mitt liv en mening....mina underbara vänner i Frostviken....dom är de finaste vänner man kan ha...och så han....den finaste....han som står mitt hjärta nära......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0