Fotvård

Ja vad ska man säga om livet just nu....tisdagens möte gjorde mig bara förvirrad....vem vet vad jag kan och klarar av nu....tydligen alla utom jag....vet varken ut eller in, men är glad för min sjukgymnast som peppar och tycker att jag gör stora framsteg...han tyckte att företagsläkaren skulle söka sig ett annat jobb...och ja det kan jag nog hålla med om. Jag fortsätter kämpa och på tisdag ska jag arbetsträna en natt.....känner en stor klump i magen, det är ju ändå 1 år sen sist....jag är en helt annan person idag.....kan jag klara det.....jag har verktygen, men tvivlet, självkänslan, självförtroendet......tilltron till andra människor, det jag saknat i många år, det som kanske gör att jag inte fixar det....saknar någon som tar emot när jag faller....nån som reser mig upp igen.
Åkte ner till mamma idag för att följa med henne till fotvården, nåt hon vetat om länge och som vi pratade om senast i måndags....men när jag kommer dit fem i ett försenad av att inte hitta nån parkeringaplats så ligger hon och sover.....när jag frågar varför så får jag ett av de svar jag inte vill höra....hur dålig personal som inte fattar att hon har ont och att lunchen serverades sent så hon nyss hade lagt sig...nu väntade hon sig ett läkarbesök och trots att jag sa att det är ischias och det enda som kan hjälpa henne just är alvedon  så  fortsätter hon hos fotvården som att det är nån dödlig åkomma .....tack Birgitte för dom fina orden om hur jag tar hand om min mamma....jag är ju naiv nog att tro att alla gör det för sina föräldrar, men så är det inte tydligen....jag tog hand om min morfar när han låg på långvården som det hette då....varje dag var jag där och fick han att äta vilket han inte gjort innan....min morfar som var som min pappa....nu är det samma sak igen men nu handlar det om min mamma.....
Hämtade Jenny, Lovi och Troy vid tåget...Lisa och John var redan hemma hos mig....sedan kom Erik och Rickard efter jobbet och jag serverade Köttbullar, potatis och Gräddsås med lingon och inlagd gurka.....en underbar eftermiddag/kväll som gav mig energi att orka vidare....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0