En man till mormor

Sov ganska bra i natt....vaknade bara ett par gånger av värk, men det släppte när jag vände på mig. Vaknade av telefonen och det var hyresvärden....första gången som jag pratat med han, men ett orosmoment mindre....inte lätt att leva i det här huset när allt är så osäkert och ingen känns seriös. Lisa och Rickard var hit med golfen så jag får låna den, är så tacksam för dom...som dom har funnits där när jag ramlat ner i det där mörka hålet...utan dom hade jag aldrig tagit mig upp igen....det har varit alldeles för mycket.Rickard kollade vad en sån där lambada eller vad den nu hette kostade och det var allt mellan 1500 och 3000....ja det känns ju sådär när jag köpt nya däck och det är jul snart....och dessutom är sjukskriven....det känns som att jag vill hoppa över julen i år, bara vara hemma själv och inte bry mig om att det är jul....känns ungefär som efter att mamma och pappa skilt sig och man stod där och visste inte vem man skulle välja....så jävla jobbigt. Hoppas alla föräldrar som skiljer sig fattar att det är jobbigt för barnen....jobbigt att behöva välja och alltid känna sig ledsen och ha ont i magen för att man vet att den andra föräldern blir ledsen.....julen är nog den högtid jag helst skulle vilja slippa.
Fick en liten nattgäst....mitt älskade lyckopiller, den som står mitt hjärta så nära....som jag kan ha så roligt med...som när vi åker runt och letar en man till mig som hon tycker att jag behöver....men ingen duger....inte en enda av alla hon pekar ut åt mig i alla åldersklasser.....kan ju inte berätta för henne att mitt hjärta har nån redan tagit och jag måste försöka få tillbaka det innan hon kan hitta nån jag godkänner....och det kommer aldrig att hända...men det vet hon ju inte så vi fortsätter vår lek........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0