Väntan

Handling åt mamma och lägga fram rena kläder, tvätta, hänga tvätt, hämta mediciner och fixa hennes räkningar....ja nog finns det att göra....det vi delade på förut men som jag är ensam om nu. Måste komma ihåg att fixa en tid på fotvården också till henne. Får så jävla dåligt samvete när jag har ont och hon frågar hela tiden om jag gjort saker och jag tappar humöret....jag säger till henne att inte vara negativ och gnälla och så känner jag mig som den suraste som finns......önskar att det här helvetet snart är över för nu klarar jag inte mycket mer....så är det. Lina skrev på messenger och frågade om jag var hemma, men jag åkte och hämtade henne och lilla lyckopillret....den ungen gör mig så glad och det var precis det jag behövde idag.
Jag brukar inte vara sur och grinig, det är nåt jag undviker, men här i bloggen kan jag vara så sur jag vill....där gör jag ingen illa och det är min ventil för att orka. Såklart är jag inte glad jämt, men jag försöker så gott jag kan.....Grannen lånade min bil idag för att hämta blöjor och katetrar till A som hade hamnat i Ställdalen där dom blev placerade först. Han hade cyklat dit men det var ju en massa kartonger så hur skulle han få med sig dom på en cykel Sen fikade vi på trappen och hade en rolig stund med mycket skratt....trots att vi inte kan varandras språk så förstår vi mycket ändå och lilla A kan ju  ganska mycket så hon får tolka åt oss och ibland blir det så galet men det gör inget för det är inte det som är det viktiga....det som betyder nåt är vi kan ha det trevligt tillsammans. Grannen ovanpå kan inte heller så mycket svenska men hon försöker också....när hon gick idag så sa hon hejdå vi ses nästa år....jag tror hon menade i morgon......men vad gör det, hon försöker iaf och det är det som betyder något. 
Annars är det som vanligt....bara en evig jävla väntan.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0