En fin påskdag

Somnade till podden om Svartenbrant....men som vanligt hörde jag halva innan jag somnade....vet fan inte hur många halva poddar jag hört nu.......men sen såklart vaknade jag när klockan var tre och var klarvaken....förbannade måne.....samma sak varje gång och så får jag ligga och sno,läsa och lyssna på poddar innan jag äntligen somnar om, och när jag väl gör det så är det snart dags att vakna. Upp och in i duschen, lite smink och hårvård, sen ner till Lina där jag fick vänta en stund...såg snart varför då en ilsken Charlie kom ut med armarna i kors över bröstet och med fjädrar i håret.....en fjäder åkte av då hon öppnade bildörren och hoppade in....eftersom jag insåg var konflikten låg med hennes mamma så sa jag bara att du tappade en fjäder....viken färg sa hon....den var rosa...då kan jag ta bort dom gula också sa hon....såklart du kan sa jag och så gjorde hon det och det var en glad Charlie igen...ibland måste en mormor få lägga sig i.....iaf när nån tvingas ha fjädrar i huvudet.
For vidare till Klastorp och hämtade Tovali och sen till Löa där vi träffades för det årliga knytkalaset och äggpickningen. Tidigare har vi varit hos mig men eftersom Lisa och Rickard har så gott om utrymme i sitt hus så är det bättre att vara där.....en jättemysig dag med nästan alla i familjen....fattades bara Vingåker....god mat och fika senare med Lisas underbara cheescake....påskgodis till barnen och äggletning i trädgården.....21 kinderägg skulle hittas...och såklart gjorde dom det.....kusinerna hade roligt och lekte och vi vuxna hade som vanligt många fina minnen att prata om och många skratt blev det när dråpliga minnen kom upp....som jag älskar min familj.....ni är det jag lever för.....är så glad för mina underbara ungar, så fulla av kärlek och som dom överför till barnbarnen....att kunna vara en stor bullrig familj med högt i tak och stor kärlek till alla.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0