Vara en fågel

 Sleeping on the couch....ja så blev det i går igen...vaknade efter ett par timmar och gick med ett öga öppet och släckte alla lampor för att inte vakna för mycket...men somnade om på en gång i sängen...och sov alldeles för länge idag igen....känns som att kroppen vill tala om något för mig...något jag blundat för alldeles för länge....lugna ner dig människa och vila...vila ett ord jag glömt tror jag, men som jag får återuppliva innan det går helt åt helvete...i morgon ska jag ringa några vikarier och fråga om nån av dom kan jobba onsdag och torsdag nästa vecka. Då har jag iaf två veckor ledigt och hinner ifatt här hemma. Idag har jag städat bland ungarnas leksaker och fy attan vad saker jag har slängt. Har en hel kasse med barbiekläder jag ska tvätta också och alla barbie utan armar, ben och huvud har fått fara ändå är det hur många som helst kvar. En stor kista med playmobilesaker orkar jag bara inte gå igenom nu, men där är inga trasiga saker så det kanske inte ens behövs. Behövs allt en stor rensning i data/gästrummet med allt skit som samlas där...måste få ordning på allt kaos så kanske jag får ordning på mitt eget kaos också. Idag har jag inte varit utanför dörren...men vad ska jag ut till, känns bäst och tryggast att hålla sig inne. Har inte varit och pratat med Anette heller på ett par veckor....det har tagit emot trots att jag vill det, men är för osäker på att möta nån jag inte vill möta där. Känns inte bra när man hela tiden ska vara på sin vakt och vara beredd att springa därifrån. Känns inte heller bra att han ska flytta in ovanpå Lina och Lucas....det tycker inte dom heller, men vad kan man göra åt det...ingenting tyvärr. Tänk om man ändå var en fågel....en fågel som kunde flyga iväg när det känns som jobbigast....som kunde bygga ett bo där det var lugnt och skönt...som inte behöver se all skit som händer i världen på sociala medier....som bara fick var glad och trygg och inte ha mer bekymmer än att hitta mat för dagen....just nu vill jag bara vara en fågel....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0