Rädsla och panik

I går kväll när jag satt vid datorn så hörde jag hur det skramlade till bakom mig och när jag vände mig om så låg nyckeln som sitter i vardagsrumsdörren på golvet...den hade alltså bara flugit iväg av sig själv. Den låg dessutom inte nedanför dörren eller mot hallen där den borde landat utan hade tagit en sväng in mot gäst/datarummet. Jag kände hur jag blev alldeles kall och fick panik...min första tanke var att dra härifrån men efter en stund hade jag lugnat ner mig och funderade på om det var nån som ville säga mig nåt...det som slog mig då var att vi ju hade haft kusinträff och att jag och Anette pratat om att det skulle vara roligt att träffa kusinerna...kanske var det hon som ville säga att hon varit med oss idag. Jag är ganska säker på att hon var med....sen var det liet svårt att släppa det och jag vågade inte gå och lägga mig så det blev en lång kväll på soffan...när jag satte på tv:n så var det en film....the Shining naturligtvis och det var ju det sista jag behövde just då. Halv fyra orkade jag inte vara vaken längre och då gick det äntligen att somna. Huvva för såna saker när man är ensam och mörkrädd. Sov lite för länge idag men det gör i och för sig inte så mycket då jag ska jobba i morgon natt och ändå kommer att vända på dygnet. Handlade lite mjölk, fil och andra saker till mamma och var ner med så det inte blir så tungt i morgon innan jag for till lindesberg och blev bjuden på god mat som Erik hade lagat...stek, potatis,morötter och en jättegod sås. Det var första gången han hade gjort sås och det hade han lyckats bra med. Hoppas det funkar att jobba i morgon...mitt mående är väl inte helt ok men så mycket positiv energi som jag fått den senaste veckan så får jag försöka se framåt och vara glad och tacksam för allt jag har. Positiva tankar så ska det nog gå bra. Får ta tag i det här med lchf också ordentligt...har fuskat alltför mycket, men det hänger nog i ihop med hur jag mår...men jag vet ju att mitt mående blir så mycket bättre när jag klarar att hålla mig till lchf och så träningen förstås som det också har blivit alldeles för lite av....så nu fokuserar jag på bra mat och träning så kommer nog det andra av sig själv....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0