Blomkålsmos...så äckligt

En lugn natt förutom på morgonen då vi skulle ge behovsmedicin som enligt ordination skulle finnas hos vårdtagaren...och som inte fanns...inte nere i lokalen i medicinskåpet heller så det blev som vanligt att försöka lösa det på bästa sätt...inte alltid helt enkelt på natten men det fick bli så bra det kunde bli. Vaknade alltför tidigt av att jag frös så det var bara att kliva ur sängen och hoppa i kläderna och dra ner till Löa där vi firade Lisa som fyller 27 år i morgon. Där var det iaf varmt och skönt. Ska väl försöka få i mig nån mat idag så jag orkar med natten...igår gjorde jag blomkålsmos och det kommer jag aldrig mer att göra...fy tusan vad äckligt. Jag som inte kan äta nåt med korn eller klutar i höll på att kräkas upp alltihop så jag fick ge mig och kasta skiten....fick försöka tänka på annat så inte impulsen att spy tog överhanden. Känslan sitter kvar lite idag också, men får tänka bort det. Skönt att lämna det här kylskåpet och åka och jobba även om jag är trött så ögonen går i kors och en huvudvärk som spränger...men jag slipper ju frysa iaf...får ringa hyresvärden i morgon för en ledig vecka i en iskall lägenhet känns inte direkt kul. Men det finns dom som har det värre så jag ska inte gnälla för mycket....saknar någon så det gör ont....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0