ny bi

Sov länge igår och det gjorde lilla lyckopillret också...och tur var det för fy tusan vilken stressig dag. Erik ville att jag skulle komma till Linde och vi skulle kolla på bilar tillsammans, så jag hoppade in i duschen, stoppade ner arbetskläder och annat jag behövde för nattens jobb innan Jenny kom och hämtade mig efter jobbet. Erik hade sett en wv polo i sala som han ringde på och eftersom den verkade ok så åkte vi dit. Nu kan inte jag så mycket om bilar men den såg helt ok ut så då köpte jag den. Jag hade tänkt att det inte skulle bli nåt panikköp, men jag klarar inte att vara utan bil när jag måste fixa allt åt mamma. Så jäkla tunga saker hon ska ha handlat varje vecka och dessutom så har jag ingen lust att gå ner till henne flera gånger i veckan...lat kanske, men så är det. Eftersom det är en bit att åka så kom vi tillbaka till Linde så sent så det var bara för mig att fortsätta till Storå..kaos som vanligt när jag kom dit...att det ska vara så jäkla svårt att få lite struktur på rapporteringen. Ett larm som vi skulle åka på direkt, men eftersom inte nattbilen kommit in så fick det vänta en stund...när bilen kommer så är den inte tankad....vi bedömer att vi ändå ska kunna åka till Allmänningbo och tanka när vi kommer ner igen...när vi kommer ner till macken så funkar inte kortläsaren...inte på någon av dom två pumparna, så det var bara att dra in till stan och hålla tummarna att vi skulle hinna dit innan det var tomt i tanken. Efter första rundan försökte vi ta en fika, men hann bara sätta oss så kom ett larm....från allmänningbo...bara att ge sig ut igen...och ungefär så fortsatte natten...kanske lika bra det för fy tusan vad trött jag var, så natten gick ju fort. Känns lättare att jobba natt också när jag vet att nån annan gör det...känns inte så ensamt då....så nu ska jag snart åka och göra natt nummer två...sen ledig två nätter innan helgjobb igen...gör helgen varannan vecka nu eftersom det var schemabyte från 1 oktober....men så kan det va ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0