förlåta?

Gjorde samma misstag igen....tänkte titta en liten stund på tv innan det var dags för sängen...och vaknar halv sex i soffan. Var bara att vingla runt och släcka alla lampor och lägga sig i sängen...somnade om på en gång och sov till 12....totalt slut. Har nog varit lite för mycket just nu men det blir väl kanske bättre...får se framåt och hoppas att nästa år blir bra....åkte och handlade åt mamma och strök lite handukar, lakan och kläder åt henne. Var till Anettes hus och hängde tillbaka påsen med glas som P hade varit hit med i helgen när jag inte var hemma.När mamma och pappa gifte sig fick dom sex vinglas och dom har jag tre av och Anette hade tre....det var dom han skulle ge mig för längesen och som han var hit med och lämnade till Lina...men det var bara det att det var fel glas och två...ett patetiskt brev låg också där....ja jag kanske måste förlåta det han gjorde...men då gör jag det för min egen skull...för att kunna lämna det bakom mig....inte för att han ska vara min vän för det blir han aldrig mer. Han fick chansen att bättra sig en gång, men fortsatte ändå efter några veckor och då har han förbrukat min tillit...jag kan ge människor en andra chans, men sen är det stopp och då är det verkligen stopp. Var till kyrkogården idag igen och nu klarade jag att gå till min syster...jag pratade med henne som vanligt och bad henne hjälpa mig att ta hand om mamma...det var så konstigt på hennes grav...det var fullt av vissna löv på graven men det fanns inga träd i närheten och buskarna runt omkring hade inga såna löv...det fanns heller inga såna blad på dom andra gravarna runt omkring heller. Gräset som dom sått och som kommit upp var också helt borta...det var bara jord precis som det var när hon precis begravts....kollade mormor och morfars grav och morbrors, där hade kusin Lisbeth satt ljung så där var det också fint...känner lite panik inför allhelgonahelgen..nu får jag gå dit själv utan min syster, återstår att se hur jag fixar det. Nu är det dags igen i morgon för en jobbhelg...blir lite mer av det nu efter nya schemat, men jag provar och hoppas att det funkar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0