brand och kaos på jobbet

Så jäkla konstigt att när jag ska jobba så blir det bara skit med sömnen natten innan och då går hela dagen bort sen för att jag måste sova ett par timmar mitt i dagen....kanske det är arbetsbelsatningen som spökar...att ångesten inför natten jobb gör att det blir oroligt. Kollegan som jobbat i natt ringde och talade om att dagen fått ta tillbaka vårdtagaren som tvingades upp alldeles för tidigt...men då las istället andra arbetsuppgifter på oss...men vi vet ju att ssk hatar oss på natten så det är inget att förvånas över....längre än så hann jag inte igår förrän det ringde på dörren och en man stod utanför och talade om att det brann i soprummet...det var ju inte mycket jag kunde göra åt än att ringa räddingstjänsten men innan dom hann hit så hade några lyckats få ut säcken det pyrde i och släckt...men jag åkte till jobbet ....och kaoset som är där....tur att vi är så tajta på natten och inte bråkar med varandra som dom gör på dagen...men det är väl därför dom vill lägga mer och mer på oss...känns som att dom bara vill hämnas och lägger saker på oss som vi omöjligt kan hinna med...men vi gör det vi ska och håller ihop och är självständiga som vanligt....två av kollegorna ringde i kväll så nu blir det lite bråttom att fixa allt och komma iväg den sista natten innan ledig helg.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0