vaken hela dagen

Även den här natten gick fort och när vi var på väg till sista vårdtagaren så kom ett larm tre mil bort....bara att vända då det var ett larm om tryck i bröstet och svårt att andas....men med lite spray i munnen och stund prat så släppte det och h*n kunde lägga sig och sova en stund till innan dagpersonalen kom. Skönt när det går att avhjälpa snabbt men det blev ändå en halvtimme övertid och dagen fick ta över den sista vårdtagaren. Kände mig inte alls trött när jag kom hem och misstänkte att jag inte skulle kunna somna på ett tag så beslutade jag att det var lika bra att vara vaken hela dagen istället och försöka komma i säng i tid i kväll istället...återstår hur det går med det....varvar dagen med datorn och lite städning så jag håller mig igång...kaffe och energidryck är mina bästa vänner idag och så snus förstås....men ska ändå göra nån mat och tvinga i mig....ska hoppa in i duschen så piggnar jag till en stund till, får akta mig för soffan bara. Ledig i morgon och då är det som vanligt ett besök hos mamma och hjälpa henne och sen jobb hela helgen....känns som jag aldrig är ledig numer, men nästa vecka är jag ledig till söndag natt så då kanske jag känner annorlunda. Ska försöka att bara vara så mycket som möjligt så ska nog allt kännas bättre...tid för återhämtning. Ska ta mig tid att åka och hälsa på en vän som verkligen behöver lite peppning....nu måste det bli av, man vet aldrig när det är försent...måste ha det i minnet och inte ta för givet att det finns ett sen....leva i nuet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0