ett telefonsamtal

Sov lite för länge idag...inte bra, men mitt måeende var bra ändå. Duschade och fick i mig ett ägg och en mugg te. Peter ringde och ville att vi skulle ta en fika idag...han frågade häromdagen och då sa jag torsdag...det är ju torsdag idag fast jag hela tiden får för mig att det är fredag. Var upp och hämtade han och vi åkte ner till Loftet...alltid lika mysigt där...även om en del dagar är mysigare än andra....var till ica en sväng och körde sen hem Peter. Glömde ju köpa hårspray så jag fick häva mig iväg ännu en gång till ica...när jag parkerade så ringde telefonen och jag fick ett samtal som jag blev lite chockad över....det var det sista samtalet jag ville ha....blev så illa till mods efter det så jag mådde illa. Visst man kan bli glad över att nån tycker att man är fin och en fin människa, men det blev bara för mycket....och inte på rätt sätt...jag vill bara vara vän.....kunde inte åka hem efter det utan åkte upp till kyrkogården och "pratade" med både Anette och Roger och bad dom hjälpa mig....hur nu det ska gå till....jag kan ju inte prata med nån annan om det...jag lovade att inte säga vad han sa till någon, men det känns inte bra alls...dessutom berättade han saker som jag helst inte ville veta, men har ju så svårt att göra någon illa...hur säger man det på ett bra sätt...ingen aning...så jag var tyst istället och försökte ta det som ett skämt...vilket det tyvärr inte var då det kom två sms efter det....
Får ta ett par sömntabletter i kväll för annars kommer jag bara att ligga och grubbla över det...måste vara pigg och glad i morgon då moster och kusinerna kommer...B är hemma från London så hon kommer också. Så roligt...jag har inte träffat henne på många år. Ibland undrar jag varför det inte var jag istället för Anette...hon hade klarat alla situationer bättre än vad jag gör...hon var inte lika känslig och fjantig som jag är...önskar att jag hade varit lite tuffare...men det är väl min dåliga självkänsla som spökar....den han tog ifrån mig för många år sen och som jag aldrig får tillbaka....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0