öronvärk och andra tankar

Satt uppe alldeles för länge i natt...men den där klumpen i magen ville inte försvinna...kändes som att jag kunde göra det till slut utan ångest men då vaknade mitt lilla lyckopiller och var ledsen för att hon hade öronvärk....ingen supp hade jag till henne heller. Vi låg där i sängen och jag höll henne nära mig och lika ledsna var vi båda två....till slut kände jag att det fick vara nog och tog en halv av mina 665 alvedon och krossade den och blandade med lite jordgubbssylt...det funkade iaf att få i henne och efter en halvtimme så somnade lillstumpan och så även jag.Konstiga knepiga drömmar som vanligt, men sov ändå ganska bra och vaknade vid nio...lillhjärtat sov fortfarande så vid elva tyckte jag att det var dags för henne att vakna så då väckte jag henne...lilla älskade unge....öronvärken var iaf borta och hon var pigg och glad igen.
Lagade mat idag...riktig mat...hasselbackspotatis,fläskfilé,beasås och broccoli....går så lätt att göra det när jag inte behöver äta själv. Lina kom från jobbet och var glad att slippa laga mat idag...jag tom lyckades få ner ett par potatisar...när åt jag det sist? Men så kom illamåeendet igen och jag hade en kamp med mig själv om att behålla det jag fått i mig...vann den kampen även idag och tog mig ännu ett steg framåt :) Lina fick med sig resten till matlåda för i morgon vet jag att jag inte kommer att äta samma sak. 
Tog en promenad ner till mamma och fy tusan vad det blåste kallt....fick så satans ont i öronen, men aldrig i livet att jag går över byn med mössa på....det räcker bra med att behöva ge sig ut i dagsljus....
Skitjobbigt var det hos mamma också då hon har fått revaxör i två kvällar och ska ha det i kväll också...då vägrar hon att ta på sig hörapparaterna och man får sitta där och skrika åt henne....som om inte det var nog så svarar hon fast hon inte hör och det blir helt galet...det är nästan det värsta...varför inte bara säga att nu hörde jag inte ...men nej det går inte.. om hon tror att man blir irriterad av att behöva säga om saker minst två gånger så kan jag lova att man blir dubbelt irriterad av att veta att hon svarar helt åt helsike för att hon inte hör.....
I morgon kommer en domkraft hit och jag kan ta bort den där jäkla ljuddämparen som satt sig fast under bilen...sen ska jag åka ner till Erik och se vad som behövs...jävla skitbil!
Är så många tankar som snurrar just nu....vet inte vad jag känner...eller jo det gör jag men hur hanterar jag det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0