kolesterol och anorexi

Vaknade av en liten febrig tjej som var törstig...klockan var nio så det var ändå dags att gå upp. Lilla hjärtat hade 39,3 i temp och var inte alls pigg så det blev ingen frukost men hon drack ett glas saft och ett glas vatten iaf och det är ju huvudsaken att hon får i sig vätska. En glass åt hon också....vi tog det lugnt och tittade på barnfilmer vilket resulterade i att vi båda tog en powenap på soffan...den där soffan som på nåt märklig vis har sömnpiller i sig. Lina kom hem vid tretiden och jag gick ner till vc. Alla prover var bra...utom kolesterolet....är det lchf som gjort det....kan vara så...nu var det inte alltför högt, det ska ju ligga under 5 och mitt låg på 6...men ändå för högt. Jäkla skit....vi pratade om hur jag ska komma tillrätta med mattänket men jag får nog skippa lchf dom dagar jag jag äter nåt överhuvudtaget...måste komma i balans. Lina och jag pratde idag igen om hennes och min anorexi och självskadebeteende...och självmordstankar...vi vet båda hur det känns och är medvetna om att det kommer att alltid finnas där...men båda är medvetna om det så det minimerar risken. Är kanske bra att jag gått igenom samma sak för då såg jag hennes beteende i tid....innan hon gjort det jag gjorde.
Nu är det bara att forsätta med träning och vardagsmotion för att få ner det där dumma kolesterolet....det var som dom sa på vc när man kommer i fas med något så dyker nåt annat skit upp...jag skulle iaf få en tid hos läkare även om det kan dröja då det bara finns hyrläkare på vc nu.
Lilla lyckopillret sover hos mig i natt också men på fredag ska hennes mamma vabba så hon får lite tid med sin mamma också när det är mammavecka....stackars barn som får lära sig det där med mammavecka och pappavecka...är så jäkla glad att mina barn inte behövt uppleva det även fast deras föräldrar inte levt tillsammans.
Det borde vara föräldrarna som fick fara fram och tillbaka istället för barnen, dom har inte valt det.
Älskar iaf den här lilla ungen mer än något annat....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0