vilsen på alla sätt

Natten blev inte så lugn som jag hade hoppats på....hittade av en slump en av våra vårdtagare ute i natten...h*n skulle gå och hämta sin bil...som inte finns...fick lov att följa med och visa att det inte stod nån bil där och sa till vt att det var sonen som hämtat den och att han hade den hemma hos sig. Först blev h*n arg men sen lugnade h*n sig och jag fick vt att följa med hem igen. Gav medicin och sen satt vi där och pratade en timme och det blev lugnt, fick efter viss övertalning på pyjamas och vt gick för att sova...vi gjorde ett extra tillsynsbesök senare och då var det lugnt.Det var ju tur att vi åkte förbi där just då och kände igen vt för man vet aldrig vad som hänt annars...vt är väldigt dement och ska väl egentligen inte bo hemma, men tyvärr så ser vården ut så idag.
Sov länge...klockan var fyra när jag vaknade....men lika jävla trött ändå. I natt jobbar jag med ordinarie så då behöver jag inte ta allt ansvar själv så det ska väl funka att jobba trots denna envisa trötthet.
Loggade in på fb i natt efter ett par dagars uppehåll...skulle nog egentligen låta bli den jämt men det är svårt...kände hur jag fick hjärtklappning när jag loggade in...för att jag var rädd för det som fanns där, men det var lugnt....inget som startade en känslostorm inom mig så jag fortsätter väl ett tag till då....
Ska packa iordning det jag behöver i Löa och åka ner och se till katterna innan jag far till jobbet....en dusch ska jag hinna med också men jag bara snurrar runt och får inget vettigt gjort...tankarna är på ett helt annat håll......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0