trött och seg

Somnade inte utan sömntabletter igår...det är ett skit men ibland ett måste för att jag ska orka jobba sen. Det värsta är att jag blir seg hela dagen efter, men det brukar gå över efter en dusch och några liter kaffe...har handlat åt mamma idag...bäddat rent åt henne och tagit fram rena kläder till duschen. Var till apoteket och hämtade bion tears till henne och såklart låg det en lapp med andra mediciner som fattas, så det är bara att bege sig ner till apoteket igen på onsdag när jag går av. Ska till biblioteketet också åt henne och låna lite mer talböcker...det verkar som att hon inte har förstått att jag ska åka till Frostviken snart...hur ska jag få henne att förstå att det kommer att fungera ändå...att jag ser till att andra gör det jag brukar göra...ingen är oersättlig....men i hennes värld är det så....inte lätt att bli mamma åt sin mamma och ständigt dras med dåligt samvete att jag inte gör tillräckligt för henne...jag vet att jag inte ska tänka så men tankarna kommer ändå. Ska jobba i natt, sista natten med kollegan som tar semester nu och i morgon med en annan ordinarie sen blir det vikarier resten av nätterna innan semestern men det kommer att gå bra då det är vana duktiga tjejer. Längtar till mina underbara vänner i Frostviken och känslan av att vara fri....att få vara precis som jag vill, inga måsten och ingen som ger dåligt samvete....men jag vet hur jag är...kommer ändå att sakna dom jag älskar och få en stark längtan efter dom emellanåt, men det är väl så jag är...kan inte vara ifrån dom för länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0