full fart idag

Idag har det varit full fart hela dagen...var till apoteket och hämtade ut en massa mediciner till mamma så det finns när dosetten ska delas...var bara acetylsystein som jag inte kunde hämta förrän 24 juli så det får ssk göra, dom kan ju hämta utan fullmakt och mamma har ju frikort så det kan inte vara ett problem hoppas jag. Handlade åt henne och åkte ner och fikade med henne...strök och tvättade som vanligt...en hel del att tänka på när jag ska vara borta så länge. Men nu var det bättre idag med hennes tänk att jag ska åka...hon vet ju att jag har ordnat så allt ska funka och är det nåt problem så får dom ringa så löser vi det. Åkte upp till Finngruvorna idag....så fint där och så rofyllt...jag får ett sånt lugn inom mig där....en oas. Var till gravarna och vattnade också...åkte en bakväg dit för jag vill inte att han ska se om jag åker dit, vill inte träffa han. Tog bort en del gamla blommor hos Anette, det var så mycket så vissa blommor kvävdes...ser inte fint ut med så mycket olika...får kanske skit för det, men det tar jag.
Har dammat och strykit en stor stryktvätt i kväll...fy tusan vad tråkigt det är att stryka påslakan och lakan, men eftersom jag inte har nån mangel så är det bara att göra det.
Snart dags för sängen om jag ska hinna allt i morgon...till Linde och träffa syster Elin och godingen Elliot. Sen är det dags för natt 1 av 2 innan semestern.
 Känner mig glad och lugn....en fint möte på byn idag och en fin konversation på messenger....han gör mig glad och det är den finaste egenskap en människa kan ha....inte konstigt att han tagit mitt hjärta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0