svårt att vakna

Önskar ibland att jag hade en väckarklocka som per automatik ställde sängen rakt upp och ner så jag var tvungen att vakna...nu har jag ju i och för sig hissanordning på sängen, men då krävs det att jag själv trycker på dosan så ryggen hissas upp...eller fötterna...men det är troligtvis inte nog för att jag inte ska somna om sekunden efter att telefonen har väckt mig....man kan ju fundera över meningen med att överhuvudtaget ställa mobilen på väckning när man egentligen vet att det kommer inte att funka....men i morgon måste jag vakna...mamma har tid för klippning 11 och missar jag det så blir det inte roligt....
Var till Rolf idag på behandling...och jäklar vad ont det gjorde...varför är jag så jäkla spänd i vänster sida? Det var nästan så tårarna kom, men eftersom jag inte gråter av fysisk smärta så bet jag ihop...men jag hade nästan kunnat ge han en rak höger där, om det inte var för att jag låg på magen och det hade nog bara blivit ett slag i luften...dessutom är jag emot allt våld och skulle aldrig slå någon...efter att han kört med laser så kändes mycket bättre. Den där när han lägger mig på sidan och trycker till och jag känner det som att jag ska gå av på mitten...den är inte skön...huvva ...men effektiv.
Det har kommit upp nån knepig lapp på dörren här...och M ringde och sa att det sitter likadana på Laxbrogården....Spraytime Tuesday 14/2 be ready 9:00...är det bara migverkets lägenheter eller gäller det alla? ska sms:a Marcus i morgon för nu börjar det rinna över...men den fega fan törs väl inte svara som vanligt....dags att ta en vända med HGF igen kanske....
Fick ett ryck i går kväll och dammsög och torkade golven...skulle kanske damma också...men det finns väl fler dagar...när barnen var små så var jag näst intill pedant och varje kväll när dom somnat så dammsög jag och satt upp alla dockor och bilar och vad det nu var i hyllor och det var kliniskt rent....huvva stackars barn....nu kommer barnbarnen hit och remmar ut leksaker över hela golvet i gästrummet och jag kliver över det i flera dagar...önskar att jag varit mer så till mina egna barn, men det är nog för att jag är uppvuxen med en pedantisk mamma och vaknade varje morgon av den där jävla dammsugaren....tröstar mig med att jag inte visste nåt annat och att jag iaf öst kärlek över mina ungar och det är väl ändå det viktigaste....och det har jag fortsatt med till barnbarn och dom som är viktiga i mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0