Lugn och ledig dag ;)

Ledig och ta det lugnt va det ja...vaknade strax efter nio av telefonen. Det var Lina som undrade om jag kunde hämta Charlie på dagis då dom hade ringt att hon hade feber. Var bara att hoppa i kläderna och hämta lillskruttan. Hem och ur kläderna igen och in i duschen...lyckopillret verkade inte speciellt sjuk men placerades framför en film med en glass under tiden. Fixade lite makaroner och korv till henne och hon åt bra, men så helt plötsligt så spyr hon rakt ut...var bara att ta henne först och byta kläder och sen torka spyor som är bland det värsta jag vet...en uska som spyr själv när jag råkar på nåt sånt...men det gick ganska bra den här gången. Misstänkte aldrig magsjuka då jag vet att hon ofta spyr när hon får feber så efter det så åkte vi ner till vc för provtagning. Erik ringde och frågade om jag kunde hämta han på bryggeriet kl tre och hjälpa han att få igång passaten med startkablar...så det var nästa projekt. Efter det ner till mamma med mediciner till henne och lägga fram rena kläder...hann faktiskt med en kopp kaffe också. Hem med lillskrutt och iväg till ica...på hemvägen hör jag hur något skrapar i och när jag kommer hem så är det som en stor plåtlåda under bilen...vetfan vad det är, men förstår att den inte ska vara där den är.....kl åtta kommer lyckopillret då hennes mamma jobbar i morgon...nu är pyjamas på, alvedonsupp, nässpray och hostmedicin har hon fått och nu ligger hon på soffan och tittar på en film så förhoppningsvis somnar hon snart så jag kan bära in henne i sängen. En lugn och ledig dag var det......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0