självkänsla och självförtroende

Lyckades med att hålla mig vaken så pass länge så jag hann i säng...inte illa med tanke på att jag kollade på tv en stund. Drömde en massa konstiga drömmar som vanligt men även om han imitt hjärta...det var ett tag sen...så fin som alltid. Vaknade lite för sent som vanligt men hoppade in i duschen och åkte sen ner till apoteket och köpte batterier till mammas hörapparat. Fortsatte sen ner till mamma med det jag handlat och upptäcker att smör skulle hon ha...jaja får ta det i morgon innan jag far på jobb. Hon är så rolig min mamma, hon skulle förklara hur människor får vara försökskaniner inom olika områden i vården och då säger hon: ja här får man bara vara provrör....precis som sina döttrar så pratar hon fortare än hjärnan hinner med...min älskade mamma jag är så rädd att mista dig också. Bytte gardiner i hallen och vardagsrummet när jag kom hem...huvva vad gillrigt det är att stå på en stege och försöka få dit gardinstången...men allt går med lite vilja. Mattänket är rent åt helvete om jag ska vara ärlig....kaffe, två muggar te, en sesamknäcke med ett ägg och lite västerbottenost...det är dagens intag...mår så jäkla illa när jag tänker på lagad mat så det går inte att ens försöka göra nåt....läste att lchf inte är bra för nån med ätstörningar och så kanske det är...det triggar igång det man försöker undvika...så han den där som gör mitt liv till en berg och dalbana....hur ska jag hantera det...han som var den jag litade mest på i hela världen och som jag bara är rädd för ... inte rädd för på det viset att han ska göra mig fysiskt illa för det vet jag att han aldrig skulle göra...men den där andra rädslan...den att jag stör eller är för mycket....har han förändrats, har jag förändrats...jag vet inte...eller så är det min dåliga självkänsla som håller mig tillbaka...även om jag tycker att metoo är en ganska patetisk hashtagg så kan jag nog skriva under på att övergrepp och fysisk våld kan förstöra en människa för livet...utan den erfarenheten hade jag nog varit en annan...den jag var innan...med självkänsla, självförtroende och en tro på snälla trygga män...precis som vem som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0