Ibland blir det för mycket

Känns som att jag behöver klona mig...kan man göra det? Allt som ska göras hos mamma....sköta mediciner, handla, betala räkningar,ta fram kläder till duschen, tvätta, stryka, tvätta fönster, byta gardiner, följa med till fotvård, följa med till frissan,köpa julklappar från henne till barnen,låna talböcker på biblioteket...och en hel del annat....undrar när jag hinna göra nåt här hemma...att jag har en massa jag måste göra och hinna med när jag är ledig förstår hon inte alls...då blir hon sur och som vanligt får jag dåligt samvete, där vet hon vilka knappar hon ska trycka på...var med henne till fotvården idag på fm och hjälpte henne att värma maten som hemtjänsten varit där med då hon sagt att det kunde jag göra, men så var det ögondroppar och medicin också och där visste jag inte om dom skulle komma upp och ge henne så jag gav det också, diskade och plockade undan, men sen blev hon sur när jag inte kunde säga vilken dag jag kommer nästa gång...jobbar onsdag, torsdag och Erik fyller år på fredag...Charlie har dansuppvisning på söndag..jag jobbar måndag så den enda lediga dagen jag har är lördag och då skulle jag verkligen behöva bara vara och få nåt gjort här hemma....tisdag måste jag handla åt henne, men det var tydligen för länge utan att jag kommer...jag vet att jag kommer att åka dit för jag orkar inte drama...hellre viker jag mig än ser sura miner. Att jag sen åker hem och tårarna aldrig vill sluta och jag somnar och vaknar flera timmar senare behöver jag inte visa för någon....det är som det är och inget jag kan ändra på just nu. Ska göra mig klar för att åka och jobba i natt....skulle ge vad som helst för att få min syster tillbaka...då var vi iaf två som kunde hjälpas åt.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0