funderingar

Somnade som vanligt på soffan igår...jag kommer ihåg att jag tänkte att om jag bara blundar en stund men är medveten om det så kommer jag inte att somna...hur dum får man vara...såklart det tog tre sekunder sen sov jag. Försökte med ett öga släcka alla stjärnor och stakar och hoppade ner i sängen....fick sno en stund men somnade ganska fort igen....men sen började det....vaknade typ en gång i timmen och fick sno och vrida innan jag somnade om igen...var helt slut när det äntligen blev morgon...fy fan vad jag hatar såna nätter....hoppade in i duschen och tog en mugg te i farten...och vad gjorde jag sen...jo åkte ner till mamma trots att jag egentligen hade tid med det...precis som jag visste att jag skulle göra. Hon vet vilka knappar hon ska trycka på för att få mig att få dåligt samvete...så har det alltid varit och så kommer det alltid att vara...men jag kommer ändå alltid att vara där för henne...hon är min mamma och kärleken till sin mamma är villkorslös...det behöver inte betyda att hon har varit den bästa mamma man kan ha...det enda som betyder nåt är att hon är min mamma. Anette och jag pratade många gånger om att ha en mamma som aldrig visade oss kärlek...ingen av oss kommer ihåg att vi någonsin fått en kram av henne...att vi aldrig suttit i hennes knä...den biten stod pappa för även om han hade andra sidor som inte var den optimala att växa upp i.Men ändå så hade både jag och Anette den där känslan av att finnas där när mamma behövde oss...kanske det fortfarande fanns det hoppet om att hon skulle bekräfta oss...att vi var älskade av henne...Det var också den uppväxten med en mamma som aldrig gav oss kärlek som gjorde  att både jag och Anette har varit precis tvärtom....så mycket kramar och pussar vi gav våra barn under deras uppväxt...så viktigt  det var för oss att ge kärlek till våra barn...det lär man sig av en kärlekslös uppväxt...kanske mamma inte fått den kärlek och beröring av sina föräldrar...vad vet jag...men det minne jag har av min mormor och morfar är bara positvt....men det kan vara till barnbarnen...behöver inte gälla barnen och speciellt inte med många barn och hårt arbete....många funderingar...men så är jag...funderar på det mesta...men mest på det där med kärlek.....svårt att förstå och vill ändå ge det till alla.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0