snurrig natt

Huvva vilken natt...det började på en gång när jag kom till jobbet. Det hade kommit ett larm från en vårdtagare flera mil bort om att han hade bröstsmärtor och svårt att andas. Kollegan och jag bytte bort en läggning och for dit, men först skulle jag plocka ihop nycklar så vi slapp åka in igen innan första rundan.Alla nycklar hade inte kommit in än så jag plockade ihop från larmnycklarna så gott det gick tillsammans med ordinarie nycklar....men det var bara det att jag inte fått med mig ett par nycklar ändå så vi fick åka tillbaka och hämta dom som fattades....sen var det en tur till Ramsberg och väl där så visade det sig att jag hängt in extranycklarna men inte tagit ut ordinare nycklar då vi har två stora skåp att ta nycklar ur....men han kunde låsa upp själv så då slapp vi den vändan iaf. På andra vändan så visade det sig att till den sista vårdtagaren hade vi missat även den nyckeln....bara att åka tillbaka och hämta den. Det blev några extramil men vi tog det med ro..inget att hetsa upp sig för, det blir ju inget bättre av det. Fick oss en rejäl utskällning av en man som tyckte att vi kan gott gå och treva i mörkret då han vägrar sätta på ytterlyset....nåja vi tog även det med ro för trampar vi ner i nåt av hålorna på vägen och bryter oss så är det han som får problem...en riktig skitnatt med andra ord men nu är jag ledig två nätter och hinner glömma den. Värre är det att vara hemma och inte våga gå ut när det blir mörkt...det blev lite problem med det då jag skulle till ica men det satt 6 äckliga män utanför och det hann bli mörkt innan dom försvann....ja hur länge orkar man med det här. Var med mamma till frissan idag och passade på att boka tid hos Jessica för den där tatueringen som jag tänkt på så länge, så den 14:e är det dags. Ja det är mycket som snurrar i skallen just nu och då kommer den där osäkerheten över mig igen....den där dåliga självkänslan som ställer till det för mig men som jag inte övervinner....försöker ändå vara positiv och hitta små glädjeämnen iaf....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0