mardrömsnatt

 
Vilken jäkla mardrömsnatt...jag körde på en lite kisse i Allmänningbo. Han bara dök upp från ingenstans och jag kände hur det dunkade till och bakhjulet gick över han...men när vi stannade bilen och gick ur så fanns det ingen katt på vägen. Det regnade och var kolsvart så det var omöjligt att se vart han tagit vägen och inte kunde vi knacka på hos folk och fråga vems katt det var heller mitt i natten. Usch vad dåligt jag har mått sen dess...kan inte glömma känslan när jag insåg att jag hinner inte stanna trots att jag bara körde i 30...under alla mina år med körkort så har jag klarat mig från att köra på ett djur och det har varit en av mina allra största rädslor....benen bara darrade och en kort stund tänkte jag be min kollega att köra istället,men insåg att det var kanske bättre att fortsätta köra så inte den rädslan tog överhanden. jag bad kollegan som jobbar dag och tog morgonrapporten att kolla i Allmänningbo om dom såg nån skadad katt eller höra om nån saknade sin katt, men fick till svar att sånt hade dom inte tid med....det var ju den rätta jag sa det till....den mest negativa människan som finns. Men jag måste släppa det nu för jag kan ju ändå inte göra nåt.
Var till apoteket åt mamma idag, hämtade ut hennes nya talklocka och lämnade talböckerna så hon var nöjd och glad. Passade på att tvätta lite när jag var hos henne...i morgon ska jag ta tag i städning här hemma och försöka få lite ordning i oredan...har ju varit för trött för att orka ens bry mig...men nu är det ju en skithelg ändå så då kan jag ägna mig åt städning och fönstertvätt och gardinbyte.....ska försöka komma i säng i tid så jag inte sover för länge i morgon...jag vet att jag kommer att ha tankarna på annat håll och för att styra bort dom så får jag försöka hålla på med nåt och lägga mig tidigt i morgon så helgen går fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0