en konstig värld

En orolig sömn i natt...jag var så jäkla trött och slut men vaknade flera gånger av att jag drömde mardrömmar. Hade beslutsångest över vad jag skulle äta till frukost eftersom jag syndat alltför många gånger med godis dom sista dagarna så kom den där känslan av att jag är fet och äcklig över mig igen och en del av mig sa att jag jag inte skulle äta nåt alls och en annan del förstod att jag nog borde göra det....så jag gjorde falsk mannagrynsgröt (lchf) efter mycket velande och det kändes bra. Åkte till Storå och träffade Tovan och lilla Älva, ja naturligtvis Anna och Magnus också innan jag skulle ner till mamma som väntade. Det hade gått bra under tiden jag var borta...men såklart var hon tvungen att påpeka att det varit tomt och långsamt när inte jag varit där så som jag brukar och Anette inte finns...fanns en hel del att göra där, tvätta,hänga tvätten, kolla posten, bädda rent, kolla över mediciner och annat som ska handlas, ta med talböckerna som ska återlämnas och fixa nya,lägga fram sånt som hon behöver....men hon var glad och positiv sen och det är det viktigaste. Åkte till kyrkogården och kollade gravarna men som tur var så har det ju regnat en hel del så blommorna hade klarat sig...Anette har fått sin gravsten nu och den är så fin, men jag hatar att jag känner en olust över att P ska komma när jag är där....vill inte träffa han än...är inte redo för det när han gjorde det han gjorde...kanske är jag för tjurig men jag måste få tid att glömma och ska jag ha en kontakt med han så måste jag känna att jag kan lita på han...att det inte händer igen, så framtiden får utvisa hur det blir med den saken. Såg på fb att ännu en av mina vänner har gått bort alldeles för tidigt....det känns aldrig bra att få veta det den vägen men det är väl så det är numer....en konstig värld vi lever i och inte lär det bli bättre...skulle vilja hitta ett litet torp i skogen där jag kunde bo med en hund och en katt och bara vara...slippa se all skit och vara nöjd och lycklig......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0