Att inte ta något för givet

Huvva dessa mardrömmar och vaknar flera gånger per natt....jag har ingen aning varför det är så för i Frostviken sov jag som en stenad varje natt och då la jag mig tidigt, vilket inte funkar här hemma för då är jag klarvaken vid 3-4 tiden och det är lögn att somna om förrän vid 6-7 tiden och så sover jag alldeles för länge sen. Var till biblioteket och lånade talböcker till mamma, beställde tid för klippning åt henne, beställde gardiner åt både henne och mig och en ny talklocka till henne...den hon hade har lagt av och säger inte ett ljud....man kan ju tycka att en klocka för över tusen kronor ska hålla lite längre än ett år, men vi krånglar inte och lagar den utan hon får köpa en ny istället. Har en oro i kroppen som jag inte riktigt kan ta på....så jäkla svårt att vara här hemma som att väggarna hoppar på mig. Tog en sväng till Linde och handlade...inte för att jag måste utan bara för att komma härifrån. Var upp till kyrkogården idag igen....åh vad jag önskar att det inte är sant att min älskade syster är där....jag skulle göra vad som helst för att få tillbaka henne, men jag vet ju att det inte går.....men en dag ska vi vara tillsammans igen och då är det för alltid...tänk om man hade tagit tillvara tiden lite mer, inte trott att man har all tid i världen...för det har man inte....så nu försöker jag ta en dag i taget och ta tillvara på all tid med dom jag älskar....att inte ta något för givet eller tro att man ska hinna sen....sen finns inte längre i min ordlista...jag lever här och nu och därför vill jag vara glad och lycklig och göra allt jag kan för dom som finns i mitt hjärta...jag vet också att varje dag med mamma är bonus...nu är det snart 5 år sen läkarna sa att hon inte skulle överleva, att allt hopp var ute...men ändå så är det en av mina största rädslor....hur ska jag klara mig utan min mamma...men jag får inte tänka så utan bara vara nöjd och glad med dom dagar vi får tillsammans och när den dagen kommer så får jag ta det där och då.
 Var till ica och köpte snus i kväll och tröck på fel symbol...kondomer istället för snus...tur att man måste trycka två gånger så jag hann att se det...kondomer är det sista jag behöver, men snus är livsviktigt....fick en pratstund med han...den finaste....och det gör mig glad i själen...han som får mig att skratta  och vara glad...den jag litar helt på...den enda man jag litar på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0