Varmt och en fin dag

Vilken underbar dag det har varit...sol och varmt..yngsta dottern och lilla lyckopillret och jag var till loftet och fikade...kändes så mycket bättre idag även om den finaste redan var där när vi kom....han satt med ryggen mot mig så jag kunde titta på han så mycket jag ville...jag noterade att han har ganska mycket gråa hår :D men jag älskar han precis som han är och när han senare satt upp håret i en tofs så var jag förlorad...gud vad jag älskar när han har håret så....den finaste..dottern var och hämtade ett paket på ica och som jag sa till henne det kommer att vara så stort så du kan inte bära det hem...och precis så var det. Jag hämtade bilen och tänkte fickparkera ovanför loftet...men det insåg jag snart att det skulle bara göra mig nervös då det var så trångt så jag åkte ner på gräsmattan istället...det gick fint och trots att jag förstår att dom tyckte att jag kunde söka till Sveriges sämsta bilförare så tog vi oss iväg iaf...
I kväll kom det över mig igen....mitt liv med Calle...ska han fortsätta ha makten över mig eller hur ska jag kunna återta den...antagligen för att jag läser boken: en vacker dag lämnar jag honom och jag känner igen så mycket av det hon skriver....hur hon skriver om att leva i en livsfarlig passion, hur kärlek, åtrå och förtvivlan gör att man tappar bort sig själv....hur det onormala blir normalt....hur vännerna tror att man ljuger för att han är så trevlig och social....och jag som är så asocial emellanåt....såklart det är mitt fel...men när jag tittar på den där lappen som vi fick sätta på ryggen när jag läste till uska och dom andra skulle skriva där vad dom tyckte om mig så står det hela tiden: glad, skrattar mycket, alltid lika glad...men det hade han tagit ifrån mig...var jag glad så var det för att jag tänkte på nån annan...speciellt en av mina ex som hade skrivit så fina brev till mig som C hade tagit...vad han nu skulle ha dom till....det känns som att han alltid kommer att ha makten kvar över mig hur jag än försöker....men min kärlek till den finaste kan han aldrig göra något åt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0