träning och marknad

Sov 11 timmar i natt....Så är det när man sover som en kratta flera nätter, till slut säger kroppen ifrån och försöker ta igen den sömn den förlorat...men det kan den inte göra...ligger konstant på minuskontot med sömn när jag är ledig för av nån underlig anledning sover jag så mycket bättre på dagarna när jag har jobbat.
Åkte ner till sjukgymnastiken och gjorde ett träningspass där...mest knä och balans....fick ett meddelande från mellandottern att hon och lillprinsen var på väg hem till mig...han är väl den sötaste lilla prins man kan tänka sig, men med ett jäkla humör....
Hade kommit överrens med yngsta dottern om att träna i Ställdalen efter att Charlie hade varit och tagit kort på dagis och åkt till sin pappa...men då kom hon med tusen ursäkter....men eftersom jag är mamma och inte godtar dåliga ursäkter så följde hon med till slut...och tur var det för när vi kom dit var en mörkhyad från migverket där och han spelade så hög musik så jag var nästan rädd för tinnitus...men efter en lite stund kom det ytterligare tre...då var jag glad att Lina var med för det kändes bara obehagligt...får väl åka upp tidigare hädanefter....
Hade en diskusission med dottern om marken....hon har tidigare sagt att äldsta brorsan med familj kan vara hos henne och det har dom varit dom senaste åren och hon sa för bara några veckor sen att hon inte var så intresserad av att gå ut på kvällen...men helt plötsligt vänder hon och tycker att jag kan ha alla barn här för hon kanske vill ut och ha förfest...men se det kanske mamma oxå vill...jag har varit hemma med mina barn när dom växte upp och sen har det varit barnbarn som det tagits för givet att jag skulle passa under marknadshelgen...men för två år sen tog äldste sonen med mig ut och även förra året....det är enda gången jag är ute så det tänker jag inte låta bli i år heller....nu har jag kommit till insikt att jag har varit ensam med mina barn och barnvakt har varit sällsynt och aldrig en marken så nu är det dags att börja leva...jag har gjort mitt med barn...jag är barnvakt så mycket under året så är det för mycket begärt att jag får en enda helg om året....egentligen jobbar jag hela helgen, men eftersom jag lyckades få tag i en uska som kunde jobba för mig så vill jag väl inte sitta hemma och vara barnvakt...då hade jag lika gärna jobbat. Kanske det är lite svårt för mina barn att ta in att jag har börjat leva...dom är vana vid att dom alltid kommit först...men nu är dom vuxna och deras barn är deras ansvar...sen kan jag ha dom när jag vill...och jag älskar dom inte mindre för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0