orkeslös

Idag har jag sovit bort det mesta av dagen...känns som att jag är helt dränerad på ork...storebror har varit till lillebror idag och dom har haft en dag där dom bara umgåtts och pratat...men nu plingar det i telefonen hela tiden....dom som inte vill sin bror väl...dom som tar sig rätten att döma...att inte låta Erik få bestämma över sitt liv...helt plötsligt är Jenny så jäkla bra...den som dom aldrig tålt förut för att hon är så labil och man aldrig vet när utbrotten kommer...men nu är det jag Erik och Tobbe som är syndabockarna. jag svarade ett par gånger men nu tittar jag inte ens vad dom skriver....jag kan inte se allt skit och dom ska inte få mig att må sämre än jag gör. Jag får hålla mig till dom som inte dömer och måste ha kontroll över vad andra ska tänka och tycka. Jag har levt i två sådana förhållanden där jag inte fick tycka vad jag ville utan att nån annan skulle tala om för mig vad jag skulle göra...jag kommer aldrig att låta någon göra det igen...vare sig mina barn eller en man.
Jag önskar att jag hade mod nog att prata med den finaste...han är den som jag litar mest på och som alltid ger så kloka råd och peppar mig att gå vidare...men jag vill inte belasta han med mina tunga tankar och sen kan det tolkas så fel när man skriver....så jag torkar tårarna och gör mig klar för den första natten av fem den här veckan....hoppas bara att den inte blir lika intensiv som i torsdags natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0