klotterplanket

Den här bloggen fungerar som ett klotterplank för mig...nånstans där jag kan göra av mina känslor. Jag vet att det finns dom som tycker att jag lämnar ut både mig själv och andra men då tycker jag dom ska sluta läsa och ägna sig åt nåt annat än att tala om för mig vad jag ska och inte ska....jag har dansat efter andras pipa i så många år så nu är det slut med det...lite svårt att ta in att jag inte varken är så jävla snäll eller eller anpassar mig efter hur andra vill att jag ska vara...jag var en rebell som tonåring och orsakade säkert ett och annat grått hårstrå hos mina föräldrar och jag tänker avsluta mitt liv med att vara en rebell....nu har jag ju ingen sträng pappa längre som jag måste tampas med men det finns andra och det är inte ett dugg bättre.
Synd bara att det är så svårt att förstå för vissa att det inte är mig dom straffar...det är oskyldiga barn som förvägras kärleken från mormor....visst det gör ont i mig oxå men jag är iaf vuxen och kan förstå hur det är och hantera det...men små barn som inte får träffa sin mormor, sina morbröder eller kusiner...det gör att jag går sönder.
Nästa helg ska jag fara härifrån....det ska bli så skönt att slippa det här och bara fokusera på att vara glad och lycklig....
I morgon ska jag jobba en extra natt....en kollega som vill vara ledig och såklart ställer vi upp för varandra....så får jag ju jobba med en kollega jag aldrig jobbar med annars...schemat gör så att vi bara jobbar med tre av sex....tyvärr går det inte att få till det på nåt annat sätt om vi ska kunna behålla niodagars ledigheten var tredje vecka och den vill vi ju ha kvar. 
Var ner till mamma idag och som vanligt när jag kollar medicinlistor och annat så stämmer det inte....ögondroppar som ska ges gånger två i varje öga har getts med gånger en för att ingen kollar signeringslistan....datum som gått ut på ögondroppar och en flaska utan att man skrivit på den när den öppnats...efter en månad ska flaskan kasseras men hur fan gör man det då det inte finns nåt datum....men det spelar tydligen ingen roll då ingen kollar datumet ändå....det är nog mycket som är fel hos våra vårdtagare som inte har en besvärlig anhörig som jobbar i vården och vet hur det ska vara...men jag lovar, ingen ska behöva ta hand om mig för när den dagen kommer att jag inte klarar mig själv så har jag ett lager med piller som låter mina anhöriga slippa allt skit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0