en vanlig dag

Nog har vi fått så mycket att göra på nätterna och långa sträckor att åka  så jag har inte tid att tänka på nåt annat...så skönt..och trött var jag i morse så jag somnade snabbt, men sen kom ju dom dumma drömmarna så halv tre klev jag ur sängen....duschade och åkte ner till mamma och tog en fika med henne, plockade fram kläder och det hon behöver när hon ska till usö på fredag morgon. Jag jobbar ju torsdag natt så hemtjänsten har ordnat med nån som följer med henne. Var till Rolf och fick lite behandling av den här skitryggen jag har...han är en underbar sjukgymnast...så duktig och humor har han oxå...det är en egenskap jag gillar. Det slog mig när jag låg där att det inte alls är obehagligt när han masserar eller trycker på rumpan...jag som inte kan med att nån tar på mig...många var så förvånade att jag inte var och fick massagae i Thailand...men jag klarar inte det...ingen beröring av nån som inte står mig väldigt nära...jag fixar inte det. 
Gjorde ny ingefärashot när jag kom hem, det är nåt jag inte kan vara utan...kände att jag måste ta tag i det där med maten...det är inte alls bra....så jag gjorde en kycklinggryta och kokade grönsaker till, det räcker till i morgon oxå så då känns det som att det blir lite ordning på i två dagar iaf. 
Jag har funderat på att åka iväg nånstans i helgen....känns som att jag bara kommer att sitta här och må dåligt annars och inte kunna gå ut heller för det är obehagligt när jag ska gå in igen.
Två nätter kvar den här veckan så jag hinner ju fundera på det...skulle vara skönt att komma bort  och få tänka på nåt annat...saknar min fina vän...saknar att kunna få råd och peppning.....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0