aha upplevelse

Åkte till Lindesberg idag och hälsade på Erik i lägenheten...en jättemysig liten lägenhet på 2 rum och kök...där kommer han och Lovi att få det bra och framför allt lugn och ro. Emma, hennes bror Basse och Carro var där när jag kom och Petri hade åkt hem efter att ha hjälpt Erik med flytten...känns skönt att han har fina vänner och i morgon kommer storebror och umgås med han...han har ju varit utsatt för samma sak så han har nog en hel del goda råd att ge sin lillebror...känns så bra att bröderna ställer upp för varandra och visar sin kärlek till varandra...jag har så fina söner och jag är så tacksam och glad för dom...älskar dom av hela mitt hjärta.
Vi åkte till en pizzeria och åt innan jag återvände hem...så skönt att kunna koppla av och inte sitta på helspänn hela tiden för när nästa utbrott ska bli.
Fick en riktig ahaupplevelse i kväll...nu vet jag vad jag är...jag som har varit så osäker länge....Demisexuell....vilket innebär att man inte kan känna sexuell attraktion gentemot någon man inte känner...att man inte kan känna kärlek vid första ögonkastet, inte vill ha one night stands eller vill flörta...att man måste ha ett starkt emotionellt band till någon innan man ens kan börja känna sig attraherad....
Äntligen fick jag ett namn på det jag känner...förklaring till varför sex utan känslor är otänkbart...förklaring till mycket som rört sig inom mig en längre tid...kanske jag kan släppa taget och bara låta känslorna flöda...nu när jag vet varför jag är som jag är...varför vänskap är viktigare än förhållanden...äkta vänskap är villkorslös och kravlös...precis som jag vill att ett förhållande ska vara....nu förstår jag varför jag är så rädd och känt mig känslomässigt störd....inget som kommer att förändra mitt liv på en dag...men det finns hopp för framtiden...en framtid med villkorslös kärlek....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0