vaken 29 timmar

En bra natt även om den var stundtals lite stressig...oförutsedda saker som händer, men det hör ju till...det är väl det som gör det här jobbet så roligt. Värre var det på morgonen när jag tvingades konfrontera den mest korkade person jag vet...ett riktigt stolpskott, men jag hade bestämt mig för att vara helt lugn och i lugn och sansad ton tala om vad jag tyckte om personens beteende utan att göra nåt personangrepp....men sen kom reaktionen när jag kom innanför mina dörrar...då kom dom där tårarna av ilska som jag hade trängt bort och jag kände att det skulle dröja några timmar innan jag skulle kunna sova så jag brydde mig aldrig om det utan tog tag i städningen och kaoset jag hade skapat här hemma....så nu är det gjort och jag har snart varit vaken i 29 timmar....ett glas vin att varva ner med känns som det behövs....blir lätt att man blir övertrött och då blir det svårt att komma till ro....men jag ska inte klaga det finns dom som har det värre....som inte fått till att sova på hela natten och sen jobbar 6-22....det känns inte som att det är så där helt ok....inte när man jobbar med maskiner, men man kan ju hoppas att han sover gott när han kommer hem även om risken för att vara övertrött är stor....men det kan ju botas med en öl så sover han nog gott :)
Erik har hjälpt mig att beställa delar till bileländet så jag hoppas dom kommer den här veckan när jag är ledig.
Nu får det bli det där vinglaset och sängen...21 ska jag vara i säng har jag bestämt, annars kommer jag att sova för länge i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0