tankar en fredagkväll

Vad är det jag måste göra för att må bra igen....när jag tänker att nu ska jag ta tag i saker och vända allt till att bli positivt...då ramlar jag ihop i en liten hög och förmår mig inte att göra nånting överhuvudtaget...bytte gardiner och tvättade fönster i data/gästrummet idag och var helt slut efteråt...alla jävla tankar som far runt i skallen....hur blir det med huset jag bor i, kan vi bli en hel glad och lycklig familj igen,ska chefen lösa problemet som hon satt mig i som hon lovade....och den där jävla julen...önskar jag kunde bara dra härifrån och slippa må dåligt över det oxå...jag har ju mamma att tänka på, jag kan ju inte låta henne sitta själv på julafton....där är mitt liv, att finnas för andra hela tiden....först ha hemmavarande barn i 37 år...sen fick mamma hjärtinfarkten och efter hon blev blind så behöver hon mig....jag vet att hemtjänsten är stressade och mycket av det som man kan tycka skulle vara självklart det gör dom inte....jag tvättar hennes kläder för annars skull hon få ha ostrukna kläder på sig, jag sköter hennes mediciner, följer med henne på läkarbesök, ser till att hon har talböcker att lyssna på, har kontakt med syncentralen och arbetsterapeut för att hitta så bra lösningar som möjligt....ibland blir jag så ledsen när jag ser att den som varit där bara slarvat över för att det är så bråttom, men det finns guldkorn oxå och det har jag talat om för dom....så enkla saker som att fika tillsammans med mamma eller blåsa håret på henne när hon duschat....det kan göra att hon mår bra och är glad när jag kommer dit.Dom flesta är jättegulliga men det räcker med att ett par inte förstår att dom är där för vårdtagarens skull....Ja jag förstår att jag är extra vaksam eftersom det även är mitt yrke...men jag vill att vårdtagarna ska ha det så bra det bara går och jag vet oxå att personalen inte har så lätt alla gånger med TES och nästan behöva klona sig för att hinna med....
En liten söt bock satt på mitt dörrhandtag idag....gåtan fick snabbt en lösning då det visade sig att M hade satt dit han :) 
Idag kom migverket hit med ytterligare tre män....såg inte så roligt ut...lite äldre och ett småsunkigt utseende...vet inte varför dom envisas med att bara ta hit ensamma män....inte kan jag säga att jag känner mig särskilt trygg med dom...tvättstugan i källaren har jag inte varit i på evigheter, tvättar hos mamma istället...ja jag vet att den finaste sagt att han följer med mig ner om jag behöver, men inte om det ska vara som det var sist han var med....det mår jag bara dåligt av...jag vill att han ska må bra och jag vill aldrig mista han som vän...så mycket han har gjort för mig som han inte ens vet om....bara genom att vara en fin vän och peppa och stötta.....han stal mitt hjärta ...men det får han behålla för det är ingen annan som skulle få det ändå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0