jobb och drömmar

Att jobba i hemvården betyder att man gör så mycket...det är inte bara att byta blöjor eller ta någon på toaletten på natten...vi byter läckande stomier, spolar peg och tar bort sondmaten, tar blodsocker,ger lugnade både i tablettform och injektioner,byter kateter, har tillsynsbesök och ska bedöma om någon behöver ytterligare vård då ssk ska tillkallas eller om det är akut ringa ambulans,lyfta upp vårdtagare som ramlat, sitta hos någon som är orolig och hålla handen en stund...hålla extra koll på dementa som är oroliga så dom inte går ut och förvirrar sig bort....ja det är mycket mer än så men priset tog väl ändå igår när vi skulle gå på och det satt en lapp i våran väska att en svårt demenssjuk kvinna kommit hem och vi skulle dit och ta henne på toa och byta blöjan....men det fanns varken vägbeskrivning eller nyckel dit...så vi skulle alltså åka dit vid tretiden och ringa på dörren och väcka mannen...hur sjukt är inte det...hur obehagligt skulle inte det vara för dom båda...det är som att dom tror att vi kan fixa allt på natten, och det gör vi för det mesta men det här kändes inte ok så vi lät bli att åka dit och skrev en avvikelserapport på det istället...kan ju bara hoppas på att det har löst sig bättre när jag kommer till jobbet i kväll.
Jag blir galen på att jag drömmer så mycket hela tiden...det är så jobbigt och det känns som att jag aldrig sover ordentligt...tänker så mycket...det skulle jag oxå sluta med....saknar någon så det gör ont

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0