Försvunnen Stjärna

Gick ju riktigt bra att komma upp i morse, jag var vaken när M ringde för idag funkade alarmet...det var jobbigt att gå i affärer, jag vet inte vad som händer men jag verkar vara mer stressotålig än jag brukar...inte för att jag tycker att det är särskilt kul att springa runt i affärer nån gång, men idag kände jag att jag bara ville ut ur dom så fort som möjligt. Vi var hemma 12 igen och jag la mig på soffan och pustade ut innan jag åkte ner till mamma och tvättade åt henne...Jag vet att personalen blev sur för att jag skrev att dom fuskstädar, men det ska dom inte ta med mamma...det var jag som skrev det och då får dom fan ta det med mig om dom har nå åsikter om vad jag skriver...jag skriver ingenting som inte är sant iaf och det står jag för, men ger dom sig på mamma då blir jag riktigt förbannad. Jag gör allt för att hon ska ha det så bra det bara går och hon är i en väldigt utsatt situation när hon inte kan se....men det var kanske det som var problemet....att andra ser åt henne.
Hur som helst så ska jag ringa och få se vad mamma är beviljad av biståndshandläggaren, det är en hel del det vet jag för hon ringde till mig när mamma skulle komma hem...jag är så jävla trött på vårdpersonal som hela tiden säger att det får vi inte göra...ta då och skaffa er ett annat yrke för det finns inget som heter att vi får inte göra...det är bara sunt förnuft och vilja som behövs...värdegrundsutbildningarna är tydligen bara fina ord på ett papper...stackars alla gamla som inte har några anhöriga som hjälper dom...fy fan vad utsatta dom är...jag skulle inte jobba en dag till om jag skulle behöva jobba på det sättet...sen är dom ju korkade om dom inte tror att jag får veta vad dom säger, det är den här byn alldeles för liten för.
Håller på och byter gardiner och ska sätta upp stakar och stjärnor, men den största stjärnan som ska sitta i köket är bara spårlöst borta...nu har jag vänt upp och ner på allt och den finns inte men det är en salig röra överallt så jag tror att jag skiter i det här och låter det vara till i morgon när jag inte är så trött...det är ju ändå ingen som ser hur jag ställt till.
Ska bli tidigt i säng i kväll också...finns ju ändå inget att sitta uppe för...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0