jobb och barnvaktning

Nu har vi en hel del att göra på natten...23 fasta besök och så larmen på det.Det blir inte så långa stunder inne i lokalen och skönt är det för då går natten fort. Tar jag medicinen var fjärde timme så håller sig värken i ryggen någorlunda kontrollerbart...men jag blir så jäkla trött av den....somnade som en klubbad i morse och sov i ett sträck till klockan var 17 och då hade jag satt mobilen på väckning annars hade jag sovit mycket längre...känner mig som en zombie just nu....blir väl bättre bara jag kommit in i duschen...i natt ska jag jobba med en vikarie som jag aldrig träffat, men det blir säkert bra. Hon är utbildad uska så jobbet kan hon ju men det är ju lite värre med att hitta till alla och rutiner....jag är tacksam för våra vikarier som vill jobba under sommaren så vi kan få semester, utan dom klarar vi oss inte.
Barnvaktning blir det tydligen hela helgen...får väl hoppas på att ryggen håller och att jag är hemma i skaplig tid på söndag eftersom jag har bytt tisdagen mot söndag då jag ska till ortopeden igen den 5 juli....två bra fotbollsmatcher är det i helgen, men som vanligt så missar jag Islands match mot Belgien på söndag...får väl nöja mig med Tyskland mot Italien, kan nog bli riktigt bra fotboll där....men jag känner att jag helst hade varit hemma och bara varit....försökt att slappna av och minska på spänningarna i axlar och nacke....men som vanligt kan jag inte säga nej när nån ber om hjälp och jag vill ju hjälpa, det är inte det men jag förstår ju att kroppen vill tala om något för mig när det blir så här....slå ner på takten och ta det lugnt....men ta det lugnt vet jag knappast vad det är :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0