intensiv natt

En intensiv natt var det...22 fasta besök och flera som är dåliga. Hur kan man vända på en man som är rädd och slåss och nyper? Ett larm fick vi om en tant som ramlat, när vi kom dit så satt hon på golvet bredvid fåtöljen...ingen lyft hade vi med oss och eftersom det har varit hit och dit med bilarna så hade vi ingen aning om var den portabla lyften fanns..det var bara att ta ett badlakan och sätta under armarna på henne och försöka lyfta ...men hon var väl i 110 kilosklassen och hjälpte inte till det minsta. Vi fick pallra upp tunga saker framför henne så hon inte kunde sträcka ut benen som hon gjorde för då bara gled hon ju iväg...efter mycket om och men fick vi upp henne i stolen och där skulle hon sitta i natt...när vi rapporterade om henne till dagpersonalen så undrade dom hur vi kunde få upp henne på två personer....tur vi inte visste det innan för då hade vi nog gett upp :)
I morse när vi åkte vägen över krutbruket så stod det ett rådjur med sina alldeles nyfödda ungar...så söta och inte större än ett par katter :) Nu är det underbart att jobba på natten med ljusa fina nätter och alla djurbebisar man får se :)
Inte tusan åkte jag ner och tränade men det berodde mer på att vi blev hemsläppta redan tjugo i sju och jag var så jäkla trött så jag orkade inte hålla mig vaken till halv åtta...men i morgon ska jag träna för då går jag av och behöver inte sova så mycket.
Vaknade med en olustig känsla och den går inte över...kan bero på att jag har sån jäkla magkatarr igen...får väl ta en omeprazol inan jag åker ikväll....men just nu skulle jag bara vilja krypa ner i sängen igen och drömma vidare om den underbaraste :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0