Hällefors

Idag kom Ankie hit och vi åkte till Hällefors...Ankie har aldrig varit där och jag har ju bott där...första stopp blev på hembygdsgården, farfar och farmors gård som hembygdsföreningen köpte när farmor dog. Huset var sig likt iaf utvändigt och dansbanan fanns kvar på gården...sen fortsatte vi ner till centrum och satt oss på en uteservering där...efter en stund kom en tjej ut och det visade sig vara Carina Korsgren som jag inte sett på säkert 30 år...pratade en stund med henne och sen kom en man på motorcykel och satt sig bredvid oss...han hade bott i Bångbro och var kusin med Ari Back och kompis med Kari Lamu. Efter ytterligare en stund kom en man och en kvinna och satt sig vid bordet bredvid, mannen började fråga ut oss var vi kom ifrån och när han hörde att i varit vid hembygdsgården och att det var där min pappa växt upp så reste sig mannen och kom framtill mig och sa: är du dotter till Rolf....ja sa jag, då sa han känner du inte igen mig och nej jag gjorde inte det...du har ju varit hemma hos mig sa han och då såg jag vem det var...det var ju Ingemar Stenström...han som jag och Solveig hängde med under Hälleforstiden då jag var tillsammans med hans kompis Roger...herregud efter alla dessa år så springer man på han igen...så roligt :) Sen fortsatte vi till kyrkogården och farfar och farmors grav, vidare till Krokbornsparken där vi hade mycket roligt....det är verkligen en fin folkpark...sen åkte vi till Polstjärnan, där bodde jag under min Hälleforsperiod...det har inte förändrats mycket där heller...Hällefors kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta...dels för att mina farföräldrar bodde där och pappa kom därifrån och dels för att jag har så många roliga minnen därifrån....vi avslutade den här fina dagen på wokhouse där det gick åt helvete med lchf...men det är bara att ta nya tag i morgon...och en gång är ingen gång :) Halv nio for Ankie hem till Lindesberg och jag känner att jag är så jäkla trött efter en lång dag, men får väl försöka hålla mig vaken ett par timmar till...en underbar dag hade vi iaf :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0