en underbar dag

Vaknade av nån pussade på mig...vilket underbart uppvaknande, men lilla lyckopillret hade bråttom ur sängen och tjatade hål i huvudet på sin trötta mormor...hon har inte förstått att mommo inte är nån morgonmänniska och vill vakna sakta...det var bara att kliva ur sängen och göra "lelle" åt lillstumpan...jag hade inte orkat göra nåt bröd igår så frukosten blev 2 ägg och sen packade vi badkläder, hämtade Lina och drog ut till Djäkens. Så jäkla underbart väder idag och jag vågade tom doppa mig 2 gånger...solen sken och det blåste och då känner man inte hur mycket den tar...det känner jag desto mer i kväll.....både Lina och jag hällde på oss barnolja och det får vi lida för nu....så jäkla dum man är ibland :P Lisa Rickard och John kom ut en sväng när dom kom från Ludvika...lille John fick komma ner till vattnet och han bara älskade det...hur mycket han än ramlade så bara skrattade han och han tyckte inte det var kul att Rickard lyfte han därifrån...Charlie skulle ut och åka båt med sim pappa, Erik, Jenny och Lovi så då åkte jag och Lina hem. Jag tog bilen till ica och handlade...sen gick jag hem....hela vägen hem och upptäckte att det inte stod nån bil på gården....så jäkla pinsamt...jag hade glömt att jag tog bilen och parkerade på konsumparkeringen...kände mig som den mest korkade i den här byn när jag fick gå tillbaka...inte fan blev det bättre att han satt där på muren....bara att erkänna att man är den mest virriga som finns....en mycket otrevlig och väldigt onykter man kom och började tjafsa...jag kände hur hjärtat bultade och när han slog näven i lyktstolpen hoppade jag högt och kände hur tårarna brände...det kom så nära, precis sådär brukade C vara ...jag ville helst springa därifrån, men eftersom han den finaste gick och skulle höra sig för vad det var frågan om så ville jag inte lämna om han skulle ge sig på hans bil....usch att det ska behöva vara så, att nån beter sig som en idiot och att man ska behöva vara rädd överallt....
Lina skulle messa när hon var hemma så jag kunde komma med Charlies saker, tuttarna och ninis behövde ju hon till natten, men inte fan gjorde hon det..hon är så helt uppe i Jens nu så hon glömmer både tid och rum :) men hon var iaf hemma när jag åkte ner med sakerna.
Älskade Wilmis ringde i kväll och berättade hur det gått till när hon fått en kniv i foten...hon skulle plocka in i diskmaskinen och tappade en kniv så det blev akutenpå Kullbergsaka och två stygn...lilla gumman  får inte bada på en vecka.
Jag har nog kommit till insikt i en nog så viktig fråga idag......den finaste är alltid den finaste för mig, men det beror nog mer på hur han behandlat mig än mina egna känslor.....när vi var vid badet så såg jag flera kvinnor som var helt täckta....men jag levde inte helt annorlunda än vad dom gör....jag fick inte ha bikini vid badet...inte ha korta kjolar och klänningar för då var jag bara ute efter att visa upp mig för andra män....så det är därför jag gömt mig i så många år med bylsiga kläder som dolde allt och jag har inte varit avklädd på en badstrand på över 20 år....kan nån då förstå att jag idag ligger på badstranden i bikini, har korta kjolar och urringat...det är INTE för att männen ska titta på mig, utan för att jag är fri att göra vad jag vill...fri att äntligen leva....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0