struldag

Var med mamma till usö idag...vi åker ju med sjukresor så länge som dom bygger där för det är svårt att hitta parkering. Såklart var det en jäkla blatte som körde det är det 9 gånger av 10...pratade dålig svenska och förstod lika dåligt. Det var bara en koll av trycket men naturligtvis var det den där manliga sjuksköterskan som jag inte tål se som skulle göra det...han krånglade som vanligt och gjorde saker han inte behöver bry sig om, men så gör han jämt, jag fick gå ut ur rummet och andas för att inte säga åt han: gör det du ska gubbjävel och skit i det som hör till läkarens jobb...men för mammas skull fick jag vara tyst och knyta handen i byxfickan!
Såklart fick vi vänta 1½ timme på sjukresa hem...och då är det naturligtvis en neger som pratar ännu sämre svenska och fattar ännu sämre...det är väl skillnad på Kopparberg och Karlskoga...men inte i hans värld tydligen!
Som grädde på moset så åkte han runt usö och hämtade upp en gubbe som oxå skulle till Kopparberg...där fick jag sitta och andas i handen 8 mil för gubbfan stank av piss och naturligtvis satt han sig precis framför mig. Förra gången var det en gubbe som luktade svett så jag höll på att spy och så nu det här...huvudvärk och grinig blev resultatet...värmde mat åt mamma och diskade, bytte sängkläder och la i en maskin med tvätt innan jag åkte hem och la mig på soffan en stund så jag fick lugna ner mig ..det ringde en försäljare lägligt så han fick nog mer än han förtjänade...stackarn han ringde fel tidpunkt, men jag fick avreagera mig....
Såklart valde mobilen att lägga av idag oxå...den har krånglat en tid men nu går det inte att skicka sms,fb eller messenger ...då lägger den bara av och laddar ur på en gång...
Nu ska jag åka ner och hänga tvätten hos mamma och sen ska inte den här kvällen bli alltför lång....bättre att sova och drömma fina drömmar istället och hoppas på att morgondagen blir bättre :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0