Ska jobba med mig själv

Såklart vaknade jag före 8 idag bara för att jag ska jobba i natt...livet är lika tvärsför som jag är....somnade om efter mycket om och men så nu ska jag väl klara den här natten oxå. Sex arbetsnätter kvar innan semester...
Kom i säng alldeles för sent så jag har väl mig själv att skylla om jag är trött i natt...bra och spännande fotboll där Tyskland vann. Jag kokade ägg till frukosten under tiden jag pratade med den finaste på chatten...och som vanligt när jag tror att det kommer jag ihåg så gjorde jag inte det...en smäll från köket fick mig att komma ihåg det...en äggexplosion kan man säga och brända var dom oxå...så i morse fick jag allt vackert baka bröd istället för att äta ägg till frukost...inte första gången det händer, men det var längesen sist :)
Ska jobba i natt...naturligtvis när det är en bra fotbollsmatch...jäkla skit...men det var nödvändigt att byta till söndag från tisdag då jag ska till ortopeden på tisdag halv tolv...jobbar ju måndag natt oxå så det blir inget sova alls på tisdag morgon efter jobbet...men det har funkat förut så det gör det väl nu oxå.
Jag har en del saker att jobba på när det gäller mig själv....inte ta åt mig allt...inte tro att nån säger nåt för att sänka mig....inte gråta för allt....och framför allt tro på mig själv, att jag kan och misslyckas det så är det ju bara att försöka igen..lättare sagt än gjort....jag har fått mycket styrka och peppning av den finaste men det är inte så lätt att ta till sig det som jag vill...med en dominerande far och dominerande män i mitt liv är det svårt att tro på att det finns män som peppar och stöttar istället...jag är så jäkla rädd att han är som alla andra...jag vill inte tro det och hittills har han inte gett mig nån riktig anledning till att tro det...men jag känner att jag hugger lite för snabbt ibland och missförstår det han säger....men jag ska jobba med det så mycket jag kan och det som är positivt är att jag är medveten om det nu och kan verkligen ta tag i det. Får väl fundera mer på det i stugan i skogen i Frostviken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0