upp tidigt

Upp kom jag i morse även om det var tungt... var i Lindesberg när klockan var kvart över sju. En riktigt bra utbildning i förflyttningsteknik och även fast jag gått den flera gånger tidigare så faller man lätt i gamla vanor och gör helt fel...bara för att det ska gå fort. Hoppas vi kan tänka oss för lite nu iaf för det är viktigt både för oss och för vårdtagarna. Åkte till Mejk en sväng efteråt men det blev väldigt kort...kände hur yr jag blev och allt bara snurrade...ville ut så fort som möjligt....det funkar inte att vara med mycket folk och när det blir en massa intryck...känns som jag inte får luft och jag kan inte koncentrera mig...då kommer dom där satans tårarna och det är bara att gå ut till bilen och åka hem....kan vara för att jag var så trött också, det blir nog värre då. Valde mellan städ och soffan när jag kom hem och då la jag mig på soffan för att tänka över vilket jag skulle välja...och vaknade två timmar senare, så nu kan det bli problem med John Blund...men förhoppningsvis så somnar jag iaf.
Hyresvärden lyckades tydligen lösa sina ekonomiska problem för auktionen blev inställd...återstår att se hur länge det varar...
Jag var ner till mamma igår och det finns personal kan jag säga som inte skulle jobba i vården....två gånger nu på en vecka så har dom inte kommit förrän tjugo över tre och tjugo i fyra för att ge ögondropparna som ska ges kl tre när dom ska koka kaffe till henne....det blir fel med ögondropparna då det blir för tätt så jag har gett henne dom, men det kan ju inte dom veta....
Nu närmar det sig det där jävla datumet som ger mig ont i magen...inte för att jag inte unnar han det....såklart är han värd allt..men jag kommer att sakna han så det gör ont....även om jag försöker hålla mig undan nu och skulle försöka glömma...men jag inser att det gör jag aldrig....det är alltid svårare när kärleken växer fram än när man blir sådär blixtförälskad...då är det mycket lättare att glömma ....men han finns för alltid i mitt hjärta oavsett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0