lyckokänsla och barnvakt

Vaknade med en fortsatt lyckokänsla i magen...det enda som stör är att jag sover alldeles för länge...kanske det beror på att jag den senaste veckan somnat på soffan när jag tittat på en film eller serie, vaknat efter flera timmar...och så har det varit svårt att somna om i sängen...men skit samma jag bor själv och gör som jag vill.
Hann inte göra så mycket här hemma innan jag for till Lindesberg och var barnvakt...Erik och Jenny skulle gå på bio och restaurang...bra att dom tar tillvara tiden med varandra och inte tar varandra för given...den farligaste sambofällan....lilla prinsessan är så klok och har så mycket tankar i sitt lilla huvud så man tror nästan att hon är äldre än hon är...hon har ju inte ens fyllt tre år men frågar om saker hon inte skulle veta ett dugg om egentligen. Lovisa: farmor var är din morfar? Jag: han är i himlen han är en stjärna däruppe Lovisa: var han sjuk? hämtade ambulansen han? Jag: Ja han var sjuk Lovisa:Är han död? Jag: ja det är han Lovisa: som Veronica ambulansen hämtade henne för hon var sjuk och nu är hon i himlen....lilla älskade barn som redan måste mötas av sorg och död. kanske ska hon vara med på begravningen eftersom hennes små kusiner som mist sin mamma ska vara det...vad är rätt och fel i en sån situation? Är dom med så får dom ett avslut...men samtidigt vet dom det? Är dom inte med så kanske dom inte förstår varför personen inte kommer tillbaka...så svårt...men med kloka föräldrar så kommer det att gå bra.Jag kommer ihåg när min morfar gick bort, Anna var 10 år Tobias 7år och jesper 5år och jag och Anette tog dom med för att säga hejdå till gammelmoffa...då säger Tobias precis när vi ska gå in i rummet: men mamma vad ska vi göra där? Gammelmoffa är ju inte kvar där, det är ju bara hans skal...så rätt han hade och så fint barn kan hantera situationer....så det blir nog bra med Julia, Oliwer och Filippa att ta farväl av sin mamma och Lovisa sin moster.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0