Kallt i både kropp och hjärta

Fy tusan vad kallt det var i natt. minus 9 under natten och minus12 på morgonen....då hjälper det inte att ha långkalsonger och mössa,man fryser hela tiden ändå för efter varje besök så hinner bilen bli kall igen. Inte så värst mysigt att åka hem i en bil heller som är som att sitta i ett kylskåp, det hinner inte bli nån som helst värme i den innan jag kommer hem. Men då är det skönt att krypa ner under duntäcket och krama finaste kudden....sov 9 timmar utan att vakna en enda gång...vaknade med en olustig känsla i kroppen...ja jag vet varför och det är inget jag kan göra nåt åt...den bara finns där. Känner lite panik att det snart är jul...lite av den känslan jag hade som barn när pappa drack....därför har jag som vuxen helt tagit avstånd till alkohol på julafton, mina barn har aldrig behövt uppleva en jul med en full pappa som blev elak...nu har jag minnen av fina jular med pappa också, när han hade varit på behandlingshem och var nykter under flera år och dom bevarar jag i mitt hjärta. Jag skulle vilja att alla barn fick uppleva en fin jul med glädje och lugn, men så är inte verkligheten tyvärr...det enda jag kan göra är att låta mina barn och nu barnbarnen få uppleva jular som dom kan minnas med glädje och föra vidare.
Men i år är det en annan sorts jul...som jag inte får uppleva med mitt lilla lyckopiller...det känns tungt och jag hoppas att jag kan hålla tillbaka tårarna den dagen iaf så jag inte förstör för dom andra. Jag skulle kanske ha åkt iväg nånstans iaf, men då har jag gjort så många besvikna och jag kan inte överge mamma...jag vet ju aldrig när det är sista julen med henne....varje år är en bonus.jag har ju blivit beviljad semester julafton,men jobbar natten före och juldagen...det känns helt ok för då går tiden fortare. Är ju långledig under nyår men det känns som det kvittar. Hoppas bara att nästa år blir bättre...att jag har ork att ta tag i saker....men jag ska verkligen försöka...det ska bli ett bra år...jag ska vara positiv och glad...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0