födelsedag

Idag är det min födelsedag...mamma har berättat att det var det värsta snöovädret och storm...vi bodde i Ställdalen och taxin som skulle ta mamma till BB i Kopparberg kom inte fram utan snöplogen fick åka före...där föddes jag i stearinljusets sken...strömmen hade ju gått...föddes i en storm och så har mitt liv fortsatt...
Men idag har jag upplevt den mest underbara födelsedagen...det ringde på dörren och utanför stod yngsta dottern och mitt lilla lyckopiller...så glad jag blev...nu var det lyckotårar som kom...sen droppade dom in en efter en ...Erik, Jenny och Lovisa...Anna, Magnus, Felicia, Tovli och Älva...Lisa, Rickard och John...Wilma, Alicia och Benjamin ringde och sjöng för mig...vilken underbar dag....
Känns som att Veronicas död har fått oss alla att förstå att livet är så oförutsägbart...en dag är nån borta och det kan ske snabbare än man tror...för inte skulle någon i sin vildaste fantasi kunnat tro att nåt så tragiskt skulle hända med Veronica...27 år och mitt i livet....nu ska vi vara rädda om varandra och finnas för varandra med den kärlek vi alltid har haft...så lycklig och glad som jag är idag är det längesen jag var...men jag känner att det räcker att vara så här lycklig....jag behöver inget mer...inget mer än att han min finaste vän finns där...nånstans och tar mina toppar och dalar...stackars han som fått ta så mycket negativt..och just nu när han ska bara njuta av livet och ladda batterierna...fy vad jag känner mig självisk...men nu ska han bara få höra om kärlek och lycka...han min fina vänskapskärlek  <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0