vak

Sov i ett sträck till halv fyra idag...vaknade av att jag drömde att jag var så pinknödig och gick på toa flera gånger och det blev inte bättre...jäkla tur att man vaknar sådana gånger för det blev att hoppa ur sängen snabbt och rusa ut på toa. Lina och Charlie har dragit till Örebro till lek och buslandet så det var så tyst och lugnt här hemma och jag kunde vakna i lugn och ro, det tar typ en timme innan jag är normal efter att ha jobbat natt.
A ringde från jobbet vid fem och sa att jag ska sitta vak hos en farbror i natt...det måste vara en ordinarie personal som gör det så då satt dom in en vikarie för mig och jag går ner och sitter där. Det handlar inte om att en vikarie inte kan vara till hjälp hos en döende utan mer om att vi kan rutinerna och är delegerade att ge morfinsprutor när det behövs så arbetsbördan för ssk blir mindre, dom har nog mycket att göra ändå med hela Lindesbergs kommun att ta hand om.
Jag får väl ta med mig en bok och titta på OS mellan varven om det är lugnt med farbrorn...såna här gånger hade det varit bra att ha en stickning på gång :)
Jag hoppas att han inte går bort i natt för det räcker med ett dödsfall den här veckan....samtidigt som jag ändå kan tycka att det vore bra om han fick ro i själen...men sånt styr man inte över och det viktigaste är ändå att han är trygg och mår gott av att han inte behöver ligga ensam i sin lägenhet när han går bort.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0