Vår och sol

Idag har det varit en helt underbar dag med sol och värme....men jag känner mig bara trött...kan det vara allergi? Jag vet att jag brukar bli förkyld varje år den här tiden, men det är kanske pollen som är boven...för inte ska väl en förkylning sitta i tre veckor....sen har jag aldrig tyckt om våren och jag vet inte varför...Roger var likadan, han blev bara deprimerad av våren...fick besök av lilla goa Lovi och hennes pappa idag. En bestämd och pratglad tjej och så lik sin pappa när han var barn...glass och godis vet hon att det finns hos farmor....Sen åkte jag ner till mamma och tog med henne på en promenad. Det är så dåligt att dom gamla inte kan få komma ut om inte anhöriga eller röda korset tar med dom....kanske jag skulle skicka ett klagomål till våra politiker om det...när jag skickade klagomålen på bemötande och verkställande av beslut så blev det ju en jäkla fart....men jag går så gärna ut med min mamma och jag vill att hon ska må bra och känna att jag och min syster finns där och gör allt vi kan för henne. Det var bara det att en promenad runt gärdet tog 1½ timme för att vi träffade några av hennes bekanta och vänner och såklart måste hon få prata en stund med dom, så den här gången var det hemtjänsten som fick vänta på henne...en kvart sena till insulinet var vi :) Jag bara längtar till jag får åka till Frostviken...bara komma härifrån...mycket av det att jag mår som jag gör nu beror nog på mitt boende...jag känner mig som en fånge i en bur. Hur ska jag kunna gå ut och sätta mig i solen i bikini som förut...det går ju inte...jag vill inte ens gå ut och sätta mig fullt påklädd heller...jävla skitboende är var det är...och han med dom otäcka ögonen som stod och vaktade varje gång jag kom hem och gick ut på trappan...han har tagit in både Eriks bord och stolar till husvagnen och mina stolar men att ringa migverket är ju meningslöst...dom kan inget göra och hänvisar till polisen, men åker polisen ens ut på sånt? Tur att jag har mitt paradis att åka till när det blir sommar <3 komma bort från allt skit i den här byn och kanske får jag modet att stanna där nån gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0