sömnbrist

Inlägget jag skrev igår försvann nånstans...och det kan ju vara detsamma då...idag blev det inte många timmars sömn. 6½ timme är alldeles för lite för mig när jag ska jobba en natt till....trodde ju att jag skulle hinna sova en stund till i kväll men det ser jag ju att det kommer inte att funka, så i natt kommer det att bli en trött uska på nattpatrullen....mamma fyller 89 år idag så det var därför jag inte fick sova längre...hon tar ingen hänsyn till att jag har jobbat och skulle jag inte komma till henne så skulle jag få höra det det sen , så alternativet var att ställa mobilen på väckning och släpa sig upp...och naturligtvis när man ser ut som ett vrak, men håret på ända och ögo nen som kryss i skallen då springer man på han, den finaste....hur stora är oddsen för det...men det är sånt som händer mig hela tiden...nåja  det finns värre saker att oroa sig för...känns alltid lika bra att se han i vilket fall och fjärilarna i magen finns alltid där....Erik kom hit idag på sin nya motorcykel...nu är vi där, det som jag fasat för i alla år...att han ska ta motorcykelkörkort....ännu en sak att oroa sig för då...önskar att jag inte var så orolig för allt och alla, men det är väl så jag är. Jag körde han till Löa där dom samlades hos Lisa och Rickard innan dom ska på Löafesten...så nu får jag oroa mig för det i natt oxå...att nån ska bli för full eller att det händer nåt...för ett par år sen var det Rickard som fick tillbringa natten på polisstationen i Linde och Lisa ringde och väckte mig för att om jag inte kom och hämtade henne och Lina inom en kvart så skulle dom hamna på samma ställe....ja fy tusan vad många vaknätter det har varit på grund av ungar...men nu är dom ju vuxna så jag borde kunna släppa det och i natt jobbar jag ju så förhoppningsvis hinner jag inte tänka på allt som kan hända :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0